Uprzedzę Twoje pytanie – tak, musisz założyć fanpage, jeśli chcesz prowadzić jakiekolwiek działania promocyjne na Facebooku. Regulamin serwisu jasno mówi, że wszelkie praktyki mające na celu zarabianie pieniędzy są na profilu prywatnym zabronione. A firmę czy markę zakładasz po to, by zarabiać, prawda? Czyli bez fanpage się nie obejdzie.
Jego stworzenie jest w pełni darmowe. Wymaga jednak uprzedniego posiadania osobistego profilu. Nie musisz go oczywiście używać, jeśli nie chcesz, ale powstać musi.
Zaczynamy?
Jak założyć fanpage na Facebooku
Aktualnie istnieją dwa miejscach, w których możesz założyć swój pierwszy fanpage: na ekranie logowania bądź w górnym pasku widocznym po wejściu na portal.
Twoim pierwszym krokiem będzie po prostu kliknięcie w ten przycisk. Proste, co?
Krok 2. Wybierz kategorię strony [Jak założyć fanpage na Facebooku]
Następnie musisz zdecydować, czego będzie dotyczył Twój fanpage. Produkty, usługi i typowe firmy warto przyporządkować do kategorii „Firma lub marka”, a jeśli np. prowadzisz tylko blog, jesteś artystką, rękodzielnikiem i fanpage ma być dla Ciebie miejscem do dzielenia się pasją i budowania wokół niej społeczności – lepszym wyborem będzie „Społeczność lub osoba publiczna”.
Krok 3. Wybierz nazwę i podkategorię [Jak założyć fanpage na Facebooku]
Po kliknięciu na wybraną kategorię strony, zobaczysz pole do wpisania nazwy Twojego fanpage oraz podkategorię.
Nazwa fanpage, tak jak nazwa całej Twojej firmy lub marki, to temat-rzeka. Podpowiem Ci więc tylko, że:
- Twoja obecność w świadomości odbiorców powinna być spójna,
- kropki, myślniki, podkreślniki i inne dziwne znaczki w nazwie fanpage utrudnią zapamiętanie oraz wyszukiwanie Twojej strony i jeśli nie są bardzo mocno uzasadnione (np. nazwą firmy), to po prostu ich nie wykorzystuj
- nazwę zmienisz bez problemu tylko do momentu, w którym liczba Twoich fanów nie przekroczy 200 osób – potem zaczynają się schody
Dla przykładu, mój fanpage na Facebooku nazywa się po prostu Kobieca Strona Biznesu.
Wpisując szczegółową kategorię, podaj jedno albo dwa słowa kluczowe, a Facebook zaproponuje Ci odpowiednie warianty do wyboru. Wpisz np. blog, sklep, firma, agencja, usługi i zobacz, która z sugerowanych opcji najlepiej odpowiada Twojej działalności.
W przypadku niektórych podkategorii Facebook poprosi Cię na tym etapie o podanie adresu oraz, opcjonalnie, numeru telefonu. Jeżeli nie chcesz wyświetlać swojego adresu na fanpage, zaznacz odpowiedni kwadracik.
Gdy wszystko gotowe, naciśnij „Kontynuuj”.
Krok 4. Uzupełnij profil [Jak założyć fanpage na Facebooku]
Twój fanpage jest już właściwie gotowy! Na tym etapie możesz dodać zdjęcie profilowe (w formacie kwadratowym, optymalnie wielkości 900×900 pikseli) oraz zdjęcie w tle (najlepiej w rozmiarze 1920 x 730 pikseli). Możesz uzupełnić je również później.
Następnie przechodzisz już do strony, na której możesz dodać jej krótki opis, a w zakładce „Informacje” znajdującej się w panelu po lewej stronie – bardziej szczegółowe dane. U mnie, jak widzisz na zdjęciu poniżej, zostały już częściowo uzupełnione, ale wciąż było sporo do zrobienia.
Krok 5. Przejrzyj ustawienia [Jak założyć fanpage na Facebooku]
W zakładce „Ustawienia” dostępnej w górnym pasku z prawej strony czeka na Ciebie cała masa różnych opcji. Przejrzyj zwłaszcza ustawienia ogóle, informacje czy szablony i karty, gdzie możesz zdecydować, jakie podstrony będzie zawierał Twój fanpage.
Zrobione! Teraz pora zacząć publikować ciekawe, wartościowe treści i promować swoją markę wśród szerszego grona odbiorców. Chcesz wiedzieć o czym pisać na fanpage? Jak przygotowywać własne grafiki? Jak ustawić reklamy? Polub Kobiecą Stronę Biznesu na Facebooku i nie przegap kolejnych artykułów.