Jak wykorzystać Pinterest w budowaniu marki?

Przyznaj się – ile czasu spędzasz na Pinterest? Choć przeglądanie obrazkowych inspiracji jest wciągające, to w nowym odcinku podcastu Po kobiecej stronie biznesu poznasz inny sposób na korzystanie z tego medium. W rozmowie z Danutą Duszeńczuk-Chmiel odkrywamy, jak wykorzystać Pinterest w budowaniu marki, by zdobywać nowych czytelników i odbiorców.

Odsłuchaj podcastu w Spotify i Apple Podcasts

Z tego podcastu dowiesz się:

  • Kiedy warto wykorzystać Pinterest w biznesie?
  • Jak nauczyć się Pinteresta?
  • Jakie są najlepsze praktyki w prowadzeniu Pinterest dla marki czy biznesu?
  • Czego nie warto robić?
  • Jak skonstruować pina idealnego?
  • Czy godziny publikacji na Pinterest znaczenie?
  • Czy na Pinterest można budować społeczność?
  • Jak Pinterest wpływa na SEO strony?
  • W jaki sposób mierzyć efektywność profilu na Pinterest?

Danę na co dzień znajdziesz na blogu Kobiece Finanse, a jeśli jesteś zainteresowana jej kursem o Pintereście – wpadnij na Pinspiracja.pl.

Pinterest w budowaniu marki. Przepis na pin idealny

Najważniejsze co możesz zrobić, jeśli chodzi o wykorzystanie Pinterest w budowaniu marki, to tworzenie dobrych, „klikalnych” pinów. Czy istnieje przepis na pin idealny? Poznaj wskazówki Danuty:

  1. Na grafice pokazuj produkty i usługi, a nie ludzi i ich emocje – w tym medium to nie one sprawdzają się najlepiej.
  2. Korzystaj ze zdjęć o jasnym znaczeniu, a nawet… oklepanych. Odbiorca nie powinien się zastanawiać, czego dany pin dotyczy.
  3. Stosuj raczej żywe, kontrastowe kolory o energetycznym przekazie.
  4. Na Pinterest dobrze sprawdzają się ciepłe barwy – żółcie, czerwienie, pomarańcze, róże.
  5. Twórz zachęcające i konkretne teksty na grafice. Niezbyt długie, ale przykuwające uwagę.
  6. Pisz atrakcyjne opisy i tytuły pinów, w których zawrzesz słowa kluczowe i zaintrygujesz odbiorcę.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, to koniecznie odsłuchaj ten odcinek podcastu! Ogrom wiedzy, jaki w nim znajdziesz, na pewno pomoże Ci rozhulać Twój Pinterest.

Pinterest dla biznesu, Pinterest w budowaniu marki, jak robić piny, kobieca strona biznesu, Danuta Duszeńczuk-Chmiel, Kobiece Finanse

Bonus – jak Pinterest pomaga w SEO?

Dana podzieliła się z nami przykładami, jak dodanie do wartościowego wpisu na blogu odpowiedniego pina może wpłynąć na pozycję w Google. Tylko zobacz, jak niektóre z postów Dany plasują się w wyszukiwarce. Dla mnie to niesamowite, jak świetnie potrafiła wykorzystać Pinterest do promocji swojej marki – pozostaje tylko się od niej uczyć.

SEO pinterest w budowaniu marki pinspiracja kobieca strona biznesuSEO pinterest w budowaniu marki pinspiracja kobieca strona biznesu

 

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się na listę zainteresowanych workbookiem "Stwórz strategię kobiecej marki"

i odbierz prezent

Poznajmy się!

Cześć! Nazywam się Karolina Kołodziejczyk i pomagam kobietom budować marki, z których będą dumne. Uczę je, jak stworzyć (i wdrożyć!) taką strategię marki i komunikacji, która będzie spójna z nimi i skuteczna.

Zamów "Mały planer wielkiej marki"
mały planer wielkiej marki - planowanie biznesu, realizacja celów, budowanie marki - kobieca strona biznesu